Tuesday, January 3, 2012

Segmen YY | Mengapa saya berblogging

Info lanjut : klik sini

Salam semua,

Ini ada lagi satu segmen menarik, iaitu "Segmen YY | Mengapa saya berblogging".  Saya ditag oleh kakak cantik untuk berkongsi sebab saya berblogging. Kalau tidak di tag, mungkin saya tak tahu juga segmen ini.

Jadi cerita saya berblog bermula apabila saya bertukar kerja baru pada tarikh 3 Jan 2011. Hari ini genap setahun saya bekerja di syarikat tersebut. Mula - mula saya berblog disebabkan saya berasa bosan, ialah mula masuk kerja, mana dapat tugasan lagi. Asyik pula suruh baca manual untuk fahamkan sistem. Disebabkan kebosanan yang melampau, saya pun buat blog ini. Diajar oleh seorang kawan yang sudah ada blog sendiri (adik comel).


Pada awal menulis di blog ini, memang tujuannya untuk meluahkan rasa kebosanan, ingin menjadikan seperti diari sehari - harian, tapi lama - kelamaan saya sendiri bosan berblog. Pada masa itu saya memang tidak ada kenal mana - mana blogger lain. Kalau anda perasan, saya berhenti update blog saya pada bulan 5. Itulah bila buat sesuatu tanpa tujuan yang betul, tanpa pengetahuan, akhirnya dibiarkan begitu sahaja.

Jadi sekarang saya berblog kerana saya sudah jatuh hati kepada dunia blogging ini. Sekarang sehari tidak buka blog atau tidak melawat blog - blog kawan lain, rasanya tidak lengkap. Bila sudah berblog secara betul, baru dapat menikmati keindahan dunia blog itu. Mengapa saya berblogging....sebab saya suka blog. :)


Di sini saya ingin mengajak KKO dan Niena kerana saya pun berminat hendak mengetahui mengapa anda berdua berblogging.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia