Sunday, November 13, 2011

Pelajar Hujung Minggu

salam semua...

hari ni nak kongsi dengan korang berkaitan dengan buku - buku yang aku perlu baca dan dijadikan rujukan utk siapa-siapa yang ambik MBA. Setelah hampir 5 tahun meninggalkan dunia sebagai seorang pelajar, agak perit jugak untuk menyesuaikan diri semula dengan kuliah, assigment, kuiz dan macam - macam lagi yang dah lama aku tak buat. Ini semester pertama aku, jadi aku perlu bertekad sekiranya ingin menghabiskan MBA ini dengan jayanya. Bukan hanya semangat yang aku perlukan (kerana semangat boleh hilang...macam lagu XPDC tu..semangat yg hilang), aku perlu lebih tekun, perlu lebih tekad dan bermotivasi tinggi untuk meneruskan pelajaran ini. Semester ini aku ambil 3 subjek iaitu kepimpinan, pengurusan organisasi dan accounting for business decision making.



Kat bawah ini aku lampirkan buku - buku yang berkaitan, mana tahu ada sapa - sapa yang berminat nak sambung MBA, boleh la dapat sedikit info kan (harap info ini membantu):-






Dua buku yang bawah tu ("How to act like CEO", "The New Leader's 100 - Day Action Plan") berkaitan dengan kepimpinan. Macam mana nak jadi pemimpin yang bagus. Aku belum habis baca pun lagi buku - buku ni. Baca perlahan - lahan "slow and steady" hehehehe. Doakan aku rajin belajar ok.

~~Life as Weekend Student~~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia