Thursday, December 15, 2011

Apa pendapat anda tentang drama di TV??

Salam semua,

Hari ini aku nak bertanya pada korang semua, apa pendapat korang tentang drama - drama yang ditanyakan di TV sekarang . Topik santai - santai je hari ni. Aku boleh dikategorikan seorang yang suka menonton tv. Semua jenis cerita aku tengok, drama melayu, korea, taiwan, kantonis, sinetron semua aku layan la. Apa faktor - faktor yang mendorong korang semua untuk mengikuti sesebuah drama itu, pelakon ke? jalan cerita ke? jenis drama ke seperti drama komedi, drama cinta atau kekeluargaan?.



Pada pandangan aku, sesebuah drama itu akan aku tonton disebabkan siapa pelakon drama itu, sinopsis dan promo drama sebelum ditayangkan. Aku rasa ramai orang akan tengok sesebuah drama berdasarkan siapa pelakon yang memegang watak utama dalam drama tersebut. Aku pula, memang tengok siapa yang berlakon, tapi aku akan pastikan hero dan heroin sepadan, maksudnya hero hensem maka heroin kena cantik la. Kalau hero tak berapa hensem, heroin tak berapa cantik pun tak pe. Aku rasa tak puas hati kalau hero/heroin  dapat pasangan yang tak sepadan. Bila difikirkan semula, memang tah apa-apa je pemikiran aku ni. Tapi faktor ni hanya pada permulaan. Bila dah mula menonton drama tu dan kalau jalan ceritanya menarik dan ada pengisian, masa tu dah tak kisah pun hero/heroin tu, cantik ke, hensem ke semua dah tolak tepi.

Kalau pelakon itu berbakat, mesti secara automatik orang akan tengok drama lakonan dia. Melihat kepada senarai pelakon - pelakon di Malaysia rasanya semua ada rupa dan bakat. Bakat sesuatu yang boleh dibentuk. Kalau tak berapa pandai berlakon, boleh pergi kelas untuk belajar berlakon. Sekarang ni aku tengah mengikuti drama Tentang Dhia di TV3. Aku tertarik nak tengok drama ni sebab ada Adi Putra dan Nora Danish (comel je dia pakai tudung). Masa episod awal - awal tu, Dhia (Nora Danish) bercinta dengan Azmi (Ako Mustapha). Aku dah sedikit kecewa...mana Adi Putra tak keluar - keluar lagi ni...rupanya save the best for last (betul ke ayat ni), akhirnya watak utama muncul...baru best tengok. Nasib baik Dhia kahwin dengan Zikir, kalau tak aku dah tak tengok kot drama ni....hehehehe.

credit: google search


Drama Tentang Dhia dah nak hujung - hujung ni banyak pula kisah pasal bomoh - bomoh ni. Apa yang penting ambil pengajaran, kalau tak suka pun dekat seseorang pun, tak payah la sampai berbomoh - bomoh ni. Tak sabar nak tunggu apa kesudahan drama ni.

Drama lain yang akan muncul ialah Gemersik Rindu dan Vanilla Coklat. Kalau baca sinopsis kedua - dua drama ni berkisarkan kisah cinta. Gemersik Rindu lebih kepada kisah cinta yang serius, manakala Vanilla Coklat pula drama komedi romantik. Kalau tengok kepada promo, aku rasa macam Vanilla Coklat ni menarik untuk ditonton. Takpe kita tunggu dan lihat bila drama ini ditayangkan nanti.

Jadi faktor untuk aku menonton sesebuah drama ialah melihat kepada pelakon dan sinopsis drama tersebut. Lagi satu kalau lagu tema sedap...satu bonus untuk drama tu.Korang pula macam mana?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia