Thursday, June 21, 2012

Pening kepala mencari idea

Salam semua,

Saya sedang pening kepala ni sebenarnya, memikirkan projek apa yang hendak dilakukan untuk subjek "consumer behavior". Pensyarah ada memberi pilihan sama ada untuk memanggil seorang daripada mana - mana syarikat untuk memberikan ceramah / ucapan / perkongsiaan pengalaman dengan pelajar - pelajar tentang bagaimana syarikat tersebut menjalankan atau merangka kertas cadangan untuk menempatkan produk mereka di pasaran.

Satu lagi pilihan ialah menjalankan kaji selidik tentang sifat - sifat pengguna yang ada di Malaysia. Pensyarah juga memberi pilihan, sekiranya ada idea selain yang beliau berikan, boleh lah dikemukan kepadanya. Ini yang sedang saya fikirkan, projek apa agaknya yang boleh dilakukan selain daripada 2 yang dicadangkan. 



Tujuan projek ini supaya pelajar dapat belajar dan mengaikan teori yang dipelajari dalam kelas dengan dunia sebenar. Jadi setiap projek yang ingin dilakukan mestilah dapat memberikan pelajaran dan pengalaman yang berguna kepada setiap pelajar lain. 

Jadi sekarang saya buntu, tidak dapat memikirkan apa projek yang sesuai...erm...anda boleh bantu? Anda ada idea menarik...boleh kongsikan dengan saya. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia