Monday, June 4, 2012

Movie : Snow White and Huntsman

Salam semua,

Minggu lepas dalam batuk - batuk ini, sempat lagi pergi ke panggung di GSC Mid Valley untuk menonton filem "Snow White and Huntsman". Sebenarnya kawan saya dapat tiket percuma untuk pra tonton filem ini di GSC. Dapat tiket percuma, apa lagi, laju saja pergi. 

Siapa sudah menonton filem ini, sila komen apa pendapat anda tentang filem ini. Bagi saya setelah menonton, filem ini tidak lah membosankan, sebab saya memang minat filem seperti ini. Ada babak - babak dalam filem ini yang mengingatkan saya kepada filem - filem popular lain. Antaranya, babak apabila Ravenna, menyedut roh keremajaan wanita muda lain - seperti dalam filem Harry Potter apabila Dementor menyedut roh - roh manusia. 

Ada lagi satu babak, apabila tentera - tentera jahat menyerang, seperti dalam drama bersiri Merlin. Saya rasa macam serupa, tapi tidak sama. Lagipun filem ini berkisarkan kisah dongeng inggeris yang sememangnya popular iaitu Snow White. Bagaimanapun dalam filem ini, telah diubah suai, jika sebelum ini, bila kita dengar tentang Snow White mesti akan teringat kisahnya dengan 7 orang kerdil. Snow White termakan apple beracun dan telah tidak sedarkan diri dan dijaga oleh orang kerdil ini.

Kisah Snow White termakan apple beracun ini masih ada diselitkan dalam filem ini, tapi itu bukanlah plot utama. Babak itu dimasukkan ditengah - tengah cerita dan masih banyak babak - babak lain yang menarik dan menguatkan jalan cerita filem ini.

Filem ini dilakonkan oleh:-


Kristen Stewart   - Snow White
Chris Hemsworth - The Huntsman
Charlize Theron - Ravenna
Sam Claflin - William
Sam Spruell - Finn

Jadi terpulang kepada anda sendiri, sama ada ingin menonton filem ini atau tidak. Jom layan triller filem Snow White and Huntsman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia