Sunday, October 30, 2011

insurance untuk masa depan

hi semua, semalam aku teman member aku g jumpa agent insurance (merangkap kwn kitaorg jugak). So aku pun join sekali dgr dia bercerita pasal insurance ni. Kebanyakan org belum ada kesedaran untuk ambik insurance ni. Ramai org fikir, " aku sihat, buat apa nak ambik insurance". Mmg betul skrg kita sihat, tapi malang tak berbau, dan kita ni bukan ada kuasa nak tentukan apa yg terjadi pada masa depan kita. Aku rasa at least kita ada satu life insurance, sbb life insurance boleh katakan cover byk perkara, hospital, kemalangan, sakit-sakit kritikal. Untuk pengetahuan korang, insurance hanya boleh diambil masa kita sihat, bila kita dah sakit, satu syarikat insurance pun dah tak pandang. Life insurance ni untuk jangka masa panjang, bila sampai tempoh matang, kita akan perolehi duit (biasanya bila umor dah 60 ke 70 thn), sbb masa ni kita dah tak larat nak keje, (kalau umor panjang). Dengan insurance jugak, at least kalau la di takdirkan umor kita tak panjang, so kita tinggalkan family kita dgn sejumlah wang yg akan membantu mereka (kalau kita ada hutang yg belum habis dibayar, family boleh guna duit ni utk bayar semua hutang tu). Tidak lah kita membebankan mereka. Ini cuma pandangan aku, setiap orang ada pandangan mereka sendiri.


~~Peace Of Mind~~

6 comments:

  1. hmmmm.other than life insurance.ape insurance ada lagi..hehehe.maleh nak gugel

    ReplyDelete
  2. insurance ada byk jenis policy...cuba baca artikel ni http://www.insuranceinfo.com.my/learn_the_basics/types_of_insurance.php?intPrefLangID=2

    ReplyDelete
  3. yee .. akk suka insurans prudential .. terbaikk!!

    ReplyDelete
  4. puan bee...sama lah kita, sy pun suka..:)

    ReplyDelete
  5. fakarepain ada insurance tu dah cukup bagus utk melindungi diri sendiri...:D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia