Thursday, October 27, 2011

Manusia semakin hilang pertimbangan

http://www.hmetro.com.my/articles/2011102701363520111027013635/Article

aku kelaparan, jadi aku tak boleh nak tido, kena cari sesuatu utk makan dulu. Sambil -sambil minum air neslo dgn makan biskut bantal, aku pun baca harian metro online. Tgk muka depan je dah seram sejuk, remaja umor 15 thn kena bunuh....apa yg terlintas difikiran aku masa tu ialah 'manusia skrg makin kejam, makin hilang pertimbangan'. Aku baca berita tu lebih lanjut untuk mengetahui apakan punca remaja itu dibunuh kejam, tapi aku rasa siasatan polis belum lagi menjumpai punca. Aku cuma mampu untuk merasa sedih dengan kejadian yg berlaku. Kalau tgk kepada keadaan sekarang, kes bunuh ni dah jadi macam perkara biasa, tiap2 hari klu baca suratkhabar atau tengok berita kat tv mesti ada. Itu kes-kes yang dilaporkan media je, kes-kes yg tidak dilaporkan, mana kita tahu. Jadi tak kira sesiapa pun, jaga diri anda ok, kalau boleh jaga tingkah laku, percakapan sebab ini semua boleh jadi punca. Kadang-kadang kita tak terfikir pun kerana salah cakap pun orang sanggup membunuh. Itulah manusia pada masa sekarang sudah kurang kewarasan fikiran mereka. Sama ada terlalu tertekan dengan keadaan hidup atau terlalu byk pengaruh yang tidak elok.


~~ Nyawa tiada ganti ~~

2 comments:

  1. tul tu ,

    Perangai sesetengah Manusia makin Pelik di Dunia Akhir Zaman...

    jagalah diri anda, kalau boleh nk kemana2 biarlah berteman...

    ReplyDelete
  2. sama-sama kita saling ingat mengingati..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia