Monday, March 9, 2015

Passion

Assalamualaikum,

Sudah lama saya tidak menulis di blog ini, dah bersawang rasanya. Nampaknya saya bukan seorang blogger tegar yang mampu untuk menulis entri baru setiap hari. Nampak sangat tak de passion untuk menulis. Saya masih tercari - cari, apa sebenarnya passion. Sehingga kini masih belum bertemu dengannya. Mungkin anda semua sudah berjumpa dgn passion anda.

Mencari bukan sesuatu yang mudah, macam - macam sudah dicuba, mungkin pada masa itu kita rasakan perkara tersebut adalah minat kita, tapi lama kelamaan ianya hilang sedikit demi sedikit. Ramai orang berkata, "LOVE WHAT YOU DO"....this is passion. Realitinya tidak semudah kata-kata....hahahaha.

Kalau anda semua tanya, adakah saya mempunyai passion dalam apa yang saya lakukan, jawapannya 'YES'. Jika tidak masakan mampu untuk meneruskannya sehingga sekarang, terutama kerja yang kita lakukan sehari - harian. Cuma setinggi mana passion itu yang menjadi persoalannya. Jadi terlalu banyak '????' pun susah jugakan. Takkan semua benda kita nak persoalankan, bila asyik menyoal, bila sudahnya. Hidup kita sebagai manusia biasa memang tidak akan sempurna.

Sumber: Google.com


Pada saya mudah, selagi itu merupakan punca rezeki kita, lakukan sebaik mungkin. Sekiranya satu hari nanti kita sudah tidak lagi disitu, tidak ada apa yang hendak dikesalkan kerana kita telah melakukan sebaik mungkin.Passion sesuatu yang terlalu subjektif pada saya, setiap orang mempunyai tafsiran yang berbeza.

Walau apa pun yang kita lakukan, passion itu penting dan perlu. Ianya umpama rencah dalam masakan, sekiranya tiada maka masakan itu tidak lengkap, tidak cukup rasa. Maka tak sedaplah rasa masakan tersebut dan mungkin tiada siapa yang hendak memakannya. Terbazir begitu saja.

Passion sesuatu yang boleh dipupuk, dibentuk dan ditanam dalam diri kita. Semua terletak pada diri sendiri, apa yang penting teruskan usaha, teruskan mencari kerana ianya tidak pernah ada penghujungnya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia