Monday, March 23, 2015

BUKU PILIHAN SAYA: TOMBIRUO 'PENUNGGU RIMBA'

Assalamualaikum,

Saya telah memutuskan untuk membuat satu ruangan di blog saya untuk berkongsi buku - buku pilihan saya. Sebagai entri pembukaan, saya nak berkongsi sebuah buku thriller karya novelis terkenal - Ramlee Awang Murshid - Tombiruo Penunggu Rimba.


Synopsis buku:
Tiga kali surat wasiat itu dipinda.
Empat nama telah disenaraikan.
Nama kelima telah disingkirkan.
Dua belas pembunuhan kemudian dilakukan.
Lelaki sadis itu sanggup membunuh kerana
nafsu, wang, kuasa dan dendam!
Dan setelah 30 tahun,
mereka dipertemukan untuk mengatur semula
episod hidup yang penuh ngeri.

Tombiruo - kisah tentang 2 individu, Amiruddin dan Ejim. Kisah hidup yang berbeza, mereka tidak pernah bertemu tetapi mempunyai ikatan yang mereka sendiri tidak pernah tahu. Seorang hidup sebagai manusia normal manakala seorang lagi hidup di dalam hutan belantara.

Ketentuan Allah itu sangat luar biasa, hanya DIA telah mengatur segalanya tanpa pengetahuan hambanya. Kita sebagai manusia terlalu kerdil untuk memahami, tetapi percaturan ALLAH itulah yang terbaik. Ikuti kisah hidup Amiruddin dan Ejim dalam novel thriller ini. Ianya sebuah cerita yang tidak akan mengecewakan anda.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia