Saturday, March 21, 2015

Melaka Wonderland Theme Park & Resort

Assalamualaikum.

Hari ini saya nak berkongsi tentang percutian saya bersama keluarga abang - abang saya di Melaka. Percutian singkat semperna cuti sekolah, saya pun sibuk nak ikut sekali. Dah lama rasanya tak pergi jalan - jalan. Ini adalah kali ke-2 saya berjalan - jalan di Melaka. Nama je orang Malaysia...baru kali ke-2 sampai Melaka. Macam lah jauh sangat kan. Kali pertama saya ke Melaka masa saya tingkatan 4, ikut rombongan sekolah. Melaka dah berubah banyak, macam - macam ada. 

Pintu Masuk - Melaka Wonderland Theme Park & Resort

Harga tiket boleh tengok kat sini Melaka Wonderland Ticket Price. Untuk masuk ke sini, parking RM5 dikenakan sekali masuk - ni masa cuti sekolah.Masuk saja dah nampak banyak replica dinasour...hehehe....excited je budak - budak ni, tak sabar nak main air.

Ada banyak juga permainan air kat sini, ada donat, ada yg macam tepi pantai tu, tak tahu lah apa nama dia, jom tengok gambar kat bawah:



ini donut besar....hehehehe





Yang lain ni saya pun tak tahu apa nama permainannya...tapi seronok lah kan, budak - budak main air, berjam - jam tak nak naik. 


Pelampung pun ada untuk disewa, RM15 gunalah selama yang mampu.Untuk main permainan memang kena ada pelampung lah kan.


Cuma budak kecik ni sorang je susah sangat nak ajak main air. Berkepit je dengan mak dia....hehehehe...anak mak dia ni. Lepas abg-abgnya dah main air 2-3 jam baru dia nak turun main air sekali.


Ok, untuk destinasi seterusnya, kita sambung dalam next entri ye.

W'salam.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia