Friday, September 21, 2012

Blog...kenapa ia wujud??



Salam semua,

Blog...kenapa ianya wujud dalam hidup saya? Satu persoalan yang mungkin ramai orang tertanya - tanya. Secara jujurnya, blog mylifemyprimaryplan ini wujud ketika saya bosan. Bosan sampai tidak tahu apa yang perlu saya lakukan. Bosan sebab tidak ada kerja nak dibuat. Bosan tidak ada kawan untuk bercakap, berborak dan berkongsi cerita. Tragis saja sejarah blog saya ini, tapi sejarah tetap perlu dikenang, sebab disitu bermulanya dan penyebab blog ini wujud. 

Lama kelamaan, dari bosan sedikit demi sedikit rasa minat tumbuh dalam diri. Semuanya bermula dengan membaca blog dari blogger yang sudah lama bertapak di dunia maya ini. Berbagai - bagai jenis blog yang saya jumpa, dan bermacam - macam ilmu saya pelajari yang terus menambahkan minat untuk meneruskan blog ini. 

Pada awal menulis di blog, saya ingat bila kita publish entri baru, pasti akan ada orang membacanya. Tidak terfikir bagaimana hendak menarik orang datang ke blog. Saya ingat pengunjung akan datang sendiri. Bila diingatkan kembali, terasa sangat naif saya saat itu.


Daripada blog otai ini saya dapat banyak ilmu, baru tahu apa itu blogwalking, baru berani meninggalkan komen di blog orang lain. Banyak ilmu yang saya dapat dari membaca entri - entri yang disiarkan.  Itulah sedikit sebanyak cerita di sebalik blog saya. Mula dengan bosan, kemudian timbul minat. Harapanya semoga saya dapat mengekalkan blog ini. Walaupun kadang - kadang tidak dapat dinafikan saya terpaksa meninggalkan blog untuk fokus kepada kehidupan di alam realiti. Bagaimana pun, blog saya ini tetap dihati dan sentiasa diingati.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia