Saturday, February 4, 2017

Movie Review : The Warrior's Gate






Sebuah filem fantasi - aksi dan pengembaraan. 

Pengarah: Matthias Hoene

Release: Nov 2016

Pelakon Utama:
Mark Chao - Laksamana Zhoo
Ni Ni - Puteri Su Lin
Uriah Shelton - Jack
Dave Bautista - Arun the Cruel
Francis Ng - Wizard

Filem ini mengisahkan Jack seorang remaja yang gemarkan permainan video. Jack juga berkawan rapat dan selalu membantu Mr Chang menguruskan kedainya. Kedai ini menjual bermacam - macam barang antik daripada negara China. Pasa suatu hari, Jack menemui satu bekas yang mempunyai ukiran unik. Dia sangat tertarik dengan bekas itu dan bertanya dengan Mr Chang apakah maksud disebalik ukiran tersebut. Mr Chang telah menceritakan bahawa puteri yang diukir pada bekas tersebut adalah seorang puteri dari negara China yang telah banyak berjasa demi menjaga keamanan negara tersebut dari kejahatan.Mr Chang telah memberikan bekas tersebut sebagai hadiah kepada Jack.

Jack menyimpan bekas tersebut di bilik tidurnya tanpa mengetahui misteri sebenar sebalik bekas itu. Malam itu tiba - tiba muncul Laksaman Zhoo dan dia mencari Satria Hitam. Apabila mengetahui Satria Hitam tidak wujud di situ, dia telah meminta Jack menjadi penjaga sementara kepada Puteri Su Lin. Kisah aksi dan pengembaraan mereka bermula dan Jack yang masih kebingungan terpaksa turut serta dalam misi menyelamat apabila Puteri Su Lin berjaya ditangkap oleh orang - orang Arun.


Dalam pada kisah lawan - lawan pedang ni semua, ada juga diselitkan plot yang lucu. Contoh masa mula - mula Su Lin sampai ke dunia sekarang. Jack telah bawa dia ke shopping mall untuk membeli belah. Su Lin kemudiannya ternampak ramai  anak - anak muda sedang menari hip hop. Tanpa segan dia terus masuk menari dengan gaya kung fu tapi tarian dia nampak hebat. Selain itu, Jack juga sempat mengajar Laksamana Zhoo tarian hip hop semasa dalam perjalanan mereka ke kubu Arun the Cruel. Di akhir cerita, ada di tunjukkan Laksamana Zhoo mengajar askar - askarnya menggunakan gerakan ala - ala hip hop juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia