Tuesday, February 1, 2011

kata hati...

aku kadang-kadang rasa pelik dgn diri sendiri, kenapa tak percaya dgn instinct ...selalunya pilihan pertama adalah jawapan yer, tp aku ttp nak cuba pilihan kedua...so akhirnya aku tahu pilihan kedua tu salah...kena u-turn balik dan ikut pilihan pertama. itulah yg jadi kat aku semlm, aku dari PJ, jalan 222 nak pegi ke kelana jaya. sbb tgk federal cam jam dan byk kete, so aku pun ikut jln ss14. Member aku cakap, klu dr opis aku tu, jumpa bulatan 5 sen, ambik kul 3, then terus je, dia kata lps tu akan jumpa sekolah tmpt dia mengajar, sekolah kampung tunku, klu x salah. Tp aku tak jumpa, aku dah start gelabah, tp ikut kata hati aku, 'jln je terus lg', tp otak pulak pikir, belok kiri kot. So aku ikut otak ye idea, dan kesimpulannya...salah. Kena u-turn dan ikut balik jln yg dikatakan oleh hati tadi....baru betul, jln terus...sampai jumpa sekolah Taman SEA, pas tu jumpa LRT taman bahagia. Dah smpi situ aku dah tahu jalan....hehehehe...klu ikut kata hati dr awal tak de la sesat. aku rasa macam dah jadi treakmark aku, g mana2 ikut jalan baru mesti sesat sikit pada mulanya, klu x sesat tak sah. Klu tak sesat for the first time, mesti second time aku sesat, tp bila dah sesat sekali, baru aku ingat jln tu...hehehehe...org skrg dah pakai navigator/google map  klu nak g mana2. Aku masih tak menggunakan teknologi tu...pasal tu asyik sesat je...

google map....sangat membantu sebenarnya...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia