Friday, December 30, 2011

Salah ke jawapan saya?

Salam semua,

Hari ini ingin berkongsi satu cerita yang baru sahaja terjadi kepadaku petang tadi. Alkisahnya, petang tadi selepas habis waktu bekerja, saya bergegas ke Kelana Jaya untuk pergi ke Maybank. Bukan apa, untuk membuat bayaran pinjaman kereta yang perlu dibayar sebelum 1 hari bulan. Setelah selesai dengan urusan pembayaran, maka perutku berasa lapar, maklumlah waktu itu sudah hampir pukul 7 malam. 


Jadi sebelum pulang ke rumah, saya bercadang untuk membungkus apa - apa makanan yang menarik yang ada di sekitar itu. Pilihan yang ada, agak banyak seperti McDonalds, Restoran Mamak, JM Beriani House, Subway dan beberapa lagi restoran lain. Hati tertarik untuk pergi ke Subway, erm...menarik juga kalau bungkus sub of the day "Chicken Slice" hanya pada harga RM7.50. Ok, keputusan diambil dan terus berjalan menuju destinasi.

Agak bernasib baik kerana tidak ramai pelanggan di waktu yang dah hampir maghrib ini. Terus meminta pesanan dan sampai di kaunter bayaran, saya pun mengeluarkan not RM10. Tiba - tiba cashier itu berkata " tak de duit kecil ke kak? ". Saya pun membelek duit dalam dompet dan berkata " takde lah". Cashier berkata lagi "duit seringgit seringgit ke? ada?", saya menjawab "Ada, tapi tak cukup". Cashier tersebut telah menggelakkan saya. Saya cuma senyum saja. Dalam hati terfikir "salah ke jawapan aku bagi??"

Anda semua rasa, salah ke jawapan yang saya bagi?

Subway Chicken slice ni dah selamat masuk dalam perut saya...
sedap...nyum...nyum


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia