Tuesday, December 6, 2011

Novel Contengan Jalanan - Hlovate

Salam semua,

Minggu lepas aku telah membeli sebuah novel baru karya Hlovate bertajuk 'Contengan Jalanan'.


Contengan Jalanan - K2




Sebelum novel ini diterbitkan, aku ada membaca tulisan ini di blognya. Aku sangat - sangat teruja bila dapat tahu novel ini dah diterbitkan. Aku dapat tahu pun daripada hikariee, dia lah orang yang bertanggungjawab memperkenalkan novel Hlovate ini kepada aku. Bila sudah mula baca novel karya Hlovate ini, jadi tidak sabar - sabar untuk membaca novel yang seterusnya.

Novel - novel Hlovate penuh dengan nilai - nilai keislaman, itu yang aku suka. Kalau pasal cinta pun, diolah menjadikan cerita cinta itu mengikut cara hidup islam. Bukan cerita cinta kosong saja, banyak diselitkan pengajaran yang berguna untuk kita teladani dalam menjalani kehidupan seharian.

Aku belum mula membaca lagi novel contengan jalanan ni, sebab tengah memberi tumpuan kepada tugasan Management Accounting yang perlu dihantar hujung minggu ni. Oh...sangat terseksa rasanya bila menahan diri daripada membaca novel itu. Walau bagaimanapun, aku perlu menahan diri, perlu utamakan tugasan aku ni, lebih penting. Bila aku ambil keputusan untuk sambung belajar, bermakna aku dah bersedia untuk mengorbankan perkara - perkara yang lain. Nanti bila aku dah habis baca novel ni, aku kongsikan dengan anda semua cerita tentang novel ni.

Contengan Jalanan Fend

p/s: Novel ini ada 2 cerita, sebab tu ada 2 muka.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia