Friday, February 25, 2011

hari ini

assalamualaikum.....
dah lama tak update blog, aku kekeringan idea dan kekeringan gambar utk dikongsi bersama-sama. aku byk tgk blog2 org lain, tgk cam ner diorg tulis, apa yg diorg cite, gmbr apa yg diorg upload. Ni namanya kebosanan tahap kritikal, smlm lagi teruk, pagi2 mood aku dah melayan sampai mana tah, susah benor nak grap balik mood tu.....dah ptg baru mood tu dtg balik, flight delay kot...hahahahah

dah petang baru mcm busy sikit sbb ada keje nak kena buat, pagi tu tak de pulak user request ad-hoc data, dah ptg2 baru nak request, luckly aku dpt siapkan ...tp balik sedikit delay la, 15 minit lmbt dr biasa. Aku ni jenis yg on-time, klu tak de keje, dah kul 6..so balik je la. Takde nak stay back....aku rasa 8 jam kat office dah cukup, melainkan mmg ada urgent job yg nak kena siapkan. Betul tak??

Konsep aku bekerja ni senang je, masuk pagi2, dtg awal tak pe, so klu pagi2 dah ada keje, siapkan cepat2, then klu semua dah siap, so boleh balik on-time. Tak payah stay back. Keje lama dulu dah selalu sgt stay back. Kdg2 org mungkin pelik, nape aku nak balik on-time, padahal bukan ada apa pun kat rumah, org yg dah bekerluarga pun boleh stay back, ni pulak aku yg bujang, tak de commitment. Tapi bagi aku, tetap kena bagi masa utk diri sendiri kan, tak kan 24 * 7 keje je. Kena seimbangkan keje dan kehidupan peribadi. Cukup lah 3 thn aku rasa cam jd hamba kpd keje, every thing yg aku pikir mesti relatekan dgn keje, nak balik kg pun pikir, nak kena make sure aku leh access pc office klu kat kg. If anything happen, I can do from hometown. Itu dulu....sekarang aku nak tinggalkan cara hidup yg begitu, nak mulakan cara hidup yg baru...hopefully it will make my life better. Now my life is my primary plan....:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia