Saturday, January 28, 2012

Santai: Jusco kini di buka di Rawang

Salam semua,

Hari cuti ini, saya berkesempatan berjalan - jalan di Jusco yang baru dibuka di Rawang. Saya pergi bersama dengan family kakak saya. Anak sedara saya yang sudah berusia hampir 4 tahun dan memang dah pandaidemand, nak tahu apa si kecil ni cakap sebelum kami keluar, "Elham nak naik kereta anjang". Saya dah rancang baik punya nak naik kereta kakak saya, alih-alih boleh pula si kecil ni tak nak.


Ikutkan saja lah, kalau tidak menangis pula nanti, lagi susah. Dia dengan gembiranya naik kereta saya, kemudian, boleh pula dia tanya mak dia " Nape mak tak naik kereta mak?, kereta mak rosak ye". Kanak - kanak sekarang...macam - macam. 


Jucso ini besar dan ada hampir 100 lot kedai di dalamnya. Nanti akan ada juga TGV yang bakal dibuka. Jom layan gambar - gambar yang saya ambil tadi.

Inilah kanak - kanak yang banyak celoteh tu :)

Kedai - kedai menjual makanan, sushi, ayam pangang
dan macam - macam lagi.

Ada replika Ikan...si kecil tu siap nak masuk dalam 
pagar tu lagi.


Sempena sambutan Tahun Baru Cina

Jenguk - jenguk nak masuk, tapi perlu ada resit belian 
RM50 ke atas baru boleh masuk.

Kami naik lif, keluar terus nampak kedai ini,
memang kena masuk. Tak boleh lari.

Dapat pegang pun jadilah.


Lif di Jusco..comel kan


Dah penat, berenti tengok TV jap.


Untuk makluman, parking di Jusco ini dikenakan bayaran RM1. Kepada yang ada Jusco Card, ada diskaun. Jadi kepada penduduk - penduduk di sekitar Rawang boleh lah berkunjung ke Jusco ini. Sudah dibuka sejak bulan 12/2011.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia