Saturday, August 30, 2014

31 August 2014 :Hari Kemerdekaan Ke - 57

Assalamualaikum W.B.T

Tepat pukul 12 tengah malam ini, masuklah kita ke tarikh yang penuh sejarah - 31 August 2014. Pada hari dan tarikh yang sama 57 tahun lalu, nenek moyang kita semua telah berusaha bersungguh - sungguh untuk mencapai kemerdekaan yang kita kecapi hari ini. Segala jerih perih mereka berbaloi apabila laungan keramat itu kedengaran. MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! - dilaungkan di Dataran Merdeka pada 31 August 1957 oleh Tunku Abdul Rahman yang merupakan Perdana Menteri Pertama Malaysia.


Salah satu lagu yang sangat significant dengan Hari Kemerdekaan, nyanyian Allahyarham Datuk Sudirman Hj. Arshad.




31 August 2014 merupakan tahun ke 57 sambutan kemerdekaan negara kita Malaysia. Tahun ini tema kemerdekaan "Malaysia....Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta". Harap kemerdekaan, keamanan dan perpaduan di dalam negara kita dapat dikekal dan dikuatkan lagi oleh generasi muda. Semoga generasi muda hari ini mampu menjadikan Malaysia semua negara merdeka yang lebih baik dan akhirnya menjadi negara yang lebih maju di masa akan datang. 



Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke- 57! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!. Sama - sama juga kita hayati lagu tema sempena bulan kemerdekaan tahun ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Malaysia